SALEZJAŃSKIE CENTRUM MŁODZIEŻOWE

Wolsztyn - skansen, questy, parowozy

W dzisiejszy czwartek wcześnie rano udaliśmy sie pociągiem Kolei Wielkopolskich do Wolsztyna.

Po półtoragodzinnej podróży dotarliśmy do Skansenu Budownictwa Ludowego Zachodniej Wielkopolski.

Podczas jego zwiedzania poznaliśmy warunki życia i pracy oraz zwyczaje mieszkańców wsi wielkopolskich.

Mogliśmy wejść do wnętrza wiatraka, jedynego w pełni sprawnego w Wielkopolsce, i z wielkim wysiłkiem obrócić go "pod wiatr", aby jego śmigła mogły się obracać i wprawić w ruch maszynerię młyna.

Około południa spożyliśmy "ludowy" posiłek, a następnie w skansenie rozegraliśmy dwie gry terenowe szukając skarbów.

Ze skansenu udaliśmy się przez Rynek w kierunku dworca kolejowego, aby obejrzeć "słynne" wolsztyńskie parowozy.

Przed jednym "musieliśmy nawet uciekać", bo "chciał z nas zrobić mokrą plamę". Na szczęście jeden z naszych kolegów "prężąc muskuły zdołał go złapać i na czas wyhamować".

Po drodze rozwiązaliśmy jeszcze questa o powstańcach wielkopolskich z tej miejscowości.

Po zjedzeniu lodów i innych przysmaków, wieczorem wróciliśmy do Poznania.